Noul Audi A4 Allroad
Noul Allroad Quattro se bazeaza pe A4 Avant (break) și oferă tracțiune integrală. Garda la sol este mărită iar anvelopele au crescut în diametru. Astfel, distanța față de sol a crescut cu 34mm. Vânzările debutează însă abia la vară iar prețul de pornire va fi de 45,000 EUR Va înlocui modelul similar lansat în 2012. Concurența este formată din Volkswagen Passat Alltrack, Skoda Scout și Subaru Outback. Pe lângă creșterea adusă de garda la sol găsim și câteva adaptări estetice: mai puțin plastic gri ieftin, în partea frontală nu se mai observă aproape deloc iar emblema Allroad poate fi întâlnită îăn diverse locuri pe caroserie. La capitolul motorizare găsim două propulsoare Diesel de 2 L, care dezvoltă 163 și 190 de Cai Putere. Constructorul german știe că are pobleme la acest capitol dar în lumea auto strategiile sunt făcute cu mușți ani înainte și nu se pot schimba. Teoretic au eliminat softul incriminat, altfel ar fi de-a dreptul hilar să înceapă un nou scandal. Ulterior se vor lansa motoare noi, de 2L și 150 CP sau chiar 218 CP, dar și amiralul 3 L TDI de 272 CP. Discret, pentru că va fi preferat doar de unii clienți de nișă, va apărea un motor de 2 L, benzinar TFSI care va dezvolta 252 CP. Audi oferă trei cutii de viteze pentru acest model: manuală în 6 trepte sau automaticele S-Tronic în 7 rapoarte cu dublu ambreiaj și Tiptronic, 8 viteze, cu convertizor de cuplu. Toate versiunile se oferă cu sistemul Stop-Start, adică motorul se oprește când mașina stă la semafor sau alte blocaje de trafic, pentru a economisi carburant și a limita poluarea. Suspensia este controlată electrinic și oferă un control mai elaborat decât versiunea precedentă. Informațiile de croazieră și navigație sunt proiectate prin hologramă la baza parbrizului astfel încât șoferul să nu își dezlipească ochii de la drum pentru a le verifica. Parcarea se face semi-automat. Jantele standard sunt pe 17 inch dar există opțional de 19.
Articol de Radu Micu, 18 ianuarie 2016, 10:00 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18