Ofensiva chinezească se transformă în tăvălug!
Articol de Radu Micu, 18 ianuarie 2023, 15:43 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:16
Articol de Radu Micu, 18 ianuarie 2023, 15:43 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:16
Producătorul chinez de automobile BYD va începe să vândă vehicule electrice în Regatul Unit deja în acest trimestru! Mașinile electrice ocupa o cotă tot mai mare de piață şi cererea este în creştere.
Pe câtă vreme industria europeană se codeşte să livreze modele solicitate cu insistenţă, chinezii susţinuţi de Warren Buffett au selectat patru dealeri pentru modelul de debut: SUV-ul Atto 3. Desigur că reţeua de dealeri va creşte. Dacă prognozele se vor confirma, nu ne rămâne decât să aflăm cine şi de unde va livra energia electrică necesară încărcării atâtor baterii avide mereu de autonomie!
Prețul final va fi anunţat săptămânile viitoare. BYD și-a început expansiunea în Europa anul trecut și intenționează să ofere crossover-ul compact Atto 3 alături de SUV-ul mare Tang și sedan-ul mare Han.
În timp ce Marea Britanie rămâne una dintre cele mai mari piețe de mașini din Europa, producătorii de automobile s-au chinuit să revigoreze vânzările pe fondul evoluţiilor din pandemie, dar înmatriculările au tot scăzut, semn că ceea ce se oferă nu este ceea ce se cere.
Am atins cel mai scăzut nivel din ultimii 30 de ani.
Vehiculele electrice au fost o mică excepţie, dar pornirea e de foarte jos.
BYD, cu sediul în Shenzhen, şi-a făcut reprezentanţe globale în țări cu tradiţie şi legături, precum Norvegia, Danemarca, Suedia, Țările de Jos și Belgia.
Potrivit Bloomberg, grupul BYD – care a făcut, de asemenea, paşi importanţi pe alte piețe din Asia, inclusiv Thailanda și Australia – ar putea chiar să devanseze Tesla în vânzările globale de vehicule electrice anul acesta, extinzându-și gama de modele și capacitatea de producție.
Când a inclus vehiculele plugin hibrid în gamă, BYD deja vindea mai mult decât Tesla (în 2022), iar vânzările sale de vehicule complet electrice au crescut la aproximativ 911.000 anul trecut, de la 321.000 în 2021. Odată porniţi, chinezii vor fi greu de oprit, îşi porocură o felie consistentă de piaţă şi apoi tot ce se va putea face va fi ca ceilalţi să spună, împăcaţi: Asta a fost!
Alte articole pe teme auto: CLICK!