Cum se realizează contorizarea consumului de apă rece în cadrul unei asociații de proprietari? Radio Timișoara și Federația TESLA în slujba proprietarilor de apartamente (rubrică interactivă)
Timișorenii vor să știe cum se realizează contorizarea consumului de apă rece în cadrul unei asociații de proprietari? Cum apar diferențele dintre consumul de apă înregistrat de contoarele individuale şi cel înregistrat de contorul principal?
Articol de Dana Florea, 24 august 2021, 12:37 / actualizat: 8 septembrie 2021, 14:54
Radio Timișoara împreună cu Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA vine în sprijinul timișorenilor care se confruntă cu probleme și nelămuriri în imobilele în care trăiesc. Viața la bloc sau în orice condominiu este, deseori, mai complexă decât pare la prima vedere. Expertiza unor profesioniști în domeniu poate fi, în acest context, de mare ajutor.
Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA este o organizație non-guvernamentală și apolitică ce apără interesele asociațiilor de proprietari din Timișoara. Scopul organizației este acela de a crește calitatea vieții timișorenilor în condominii.
Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA a fost constituită din dorința de a dezvolta un habitat urban sigur, prosper, civilizat, predictibil și armonios în concordanță cu standardele de urbanizare cele mai avansate și civilizate. Iar acest lucru începe în imobilele în care trăim.
De aceea, într-un parteneriat Radio Timișoara, experții TESLA vor oferi, săptămânal, în fiecare zi de marți, în cadrul emisiunii PULSUL ZILEI, care se difuzează în intervalul orar 12,00 – 13,00, răspunsuri documentate și bazate pe legislație, la toate problemele care ne vor fi semnalate de ascultători.
Așteptăm să ne contactați și să ne puneți întrebări folosind cele două adrese de e-mail disponibile: timisoara@federatiatesla.ro și secretariat@radiotimisoara.ro.
Ascultătorii noștri vor să știe cum se realizează contorizarea consumului de apă rece în cadrul unei asociații de proprietari. Cum apar diferențele dintre consumul de apă înregistrat de contoarele individuale şi cel înregistrat de contorul principal.
Contorizarea consumului de apă rece în cadrul unei asociații de proprietari este un subiect care generează deseori discuții în condominii. Lumea se întreabă de ce apar diferențe între consumul de apă înregistrat de contoarele individuale montate în apartamente şi cel înregistrat de contorul principal al unei asociații de proprietari.
„În cazul unei asociații de proprietari furnizorul de apă emite o singură factură pe baza înregistrărilor apometrului principal montat pe branșamentul care alimetează imobilul și nu ia în considerare la facturarea consumului de apă, contoarele secundare montate de persoane fizice/juridice în apartamente”, arată Stelian Cirț, președintele Federației TESLA.
În acest caz, e și firesc să apară diferențe. În primul rând, trebuie reținut că apometrele de apartament nu au aceeași finețe în înregistrare, precum apometrul general.
„Diferențele dintre consumul de apă înregistrat de contoarele individuale montate în apartamente şi cel înregistrat de contorul principal, pot fi datorate în primul rând de
diferenţa de sensibilitate exprimată prin clasă de precizie între contorul general administrat de furnizor şi contoarele montate pe punctele de consum. Pe de altă parte, contoarele individuale sunt contoare de apartament sau chiar de imobil şi nu de puncte de consum (robinet chiuvetă, WC). Prin montarea acestora la punctele de consum acestea nu mai au o sensibilitate corespunzătoare datorită funcţionării la debite extrem de mici faţă de cele nominale. Apometrele generale sunt verificate din 7 în 7 ani spre deosebire de cele individuale care nu pot fi controlate de furnizor, verificarea acestora fiind în sarcina consumatorului individual şi a grupului de proprietari.
Nu în ultimul rând, diferențele pot apărea în urma unor pierderi de apă pe instalaţia interioară comună care deserveşte asociația de proprietari”, explică, pentru Radio Timișoara, Stelian Cirț, președintele Federației TESLA.
Pentru a găsi răspunsuri legale, de la specialiști, în legătură cu problemele și neclaritățile cu care vă confruntați în asociațiile de proprietari în care locuiți, nu ezitați să ne contactați folosind cele două adrese de e-mail disponibile: timisoara@federatiatesla.ro și secretariat@radiotimisoara.ro.