Cum se obține atestatul de administrator? – Radio Timișoara și Federația TESLA în slujba proprietarilor de apartamente (rubrică interactivă)
Radio Timișoara împreună cu Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA vin în sprijinul timișorenilor care se confruntă cu probleme și nelămuriri în imobilele în care trăiesc. Viața la bloc sau în orice condominiu este, deseori, mai complexă decât pare la prima vedere. Expertiza unor profesioniști în domeniu poate fi, în acest context, de mare ajutor.
Articol de Dana Florea, 15 iunie 2021, 10:10 / actualizat: 28 iulie 2021, 12:47
Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA este o organizație non-guvernamentală și apolitică ce apără interesele asociațiilor de proprietari din Timișoara. Scopul organizației este acela de a crește calitatea vieții timișorenilor în condominii.
Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA a fost constituită din dorința de a dezvolta un habitat urban sigur, prosper, civilizat, predictibil și armonios în concordanță cu standardele de urbanizare cele mai avansate și civilizate. Iar acest lucru începe în imobilele în care trăim.
De aceea, într-un parteneriat Radio Timișoara, experții TESLA vor oferi, săptămânal, în fiecare zi de marți, în cadrul emisiunii PULSUL ZILEI, care se difuzează în intervalul orar 12,00 – 13,00, răspunsuri documentate și bazate pe legislație, la toate problemele care ne vor fi semnalate de ascultători.
Așteptăm să ne contactați și să ne puneți întrebări folosind cele două adrese de e-mail disponibile: timisoara@federatiatesla.ro și secretariat@radiotimisoara.ro.
Cum se obține atestatul de administrator condominii?
Din ce în ce mai frecvent, primim întrebarea: „?? ?? ???? ???? ?????? ?????? ??ț?????? ??????????? de administrator?”. E urmată imediat de o a doua ”???? ?? ????? ?????? ??????????”
Orice administrator care dorește să se certifice ca atare, după absolvirea cursului autorizat și acreditat de administrator, trebuie să se înregistreze la Primăria Municipiului Timișoara.
„Doar Primăria Municipiului Timișoara, prin Compartimentul Asociații de Proprietari, atestă persoanele fizice ca administratori de condominii, în baza Legii nr. 196/2018. Pentru a dobândi atestatul, solicitanții trebuie să îndeplinească anumite condiții”, arată Stelian Cirț, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari TESLA.
Pot fi atestate ca administrator de condominii persoanele fizice cu domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara, care vor depune următoarele documente, în vederea obținerii certificatului de atestare:cerere tip – formular tipizat; copia documentului de identitate; certificatul de cazier judiciar; certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF; copia certificatului de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii conform Legii 196/2018 – adică documentul eliberat în urma absolvirii cursului de administrator condominii și a trecerii examenului aferent.
Cererile, însoțite de documente, se depun fie la sediul Primariei Municipiului Timișoara, Bd.C.D.Loga nr.1, Camera 12 (luni – vineri, interval orar 8 – 20), fie prin poștă sau online pe platforma guvernamentală https://edirect.e-guvernare.ro
Cum arată atestatul? Trebuie să știți că acesta nu e valabil „pe viață”.
Un administrator certificat va trebuie să se autorizeze din nou, periodic . „Atestatul pentru dobândirea calității de administrator condominii va fi emis persoanelor fizice, în urma unei hotărâri a Consiliului Local Timişoara. Certificatul de atestare va menţiona datele de identitate ale titularului (nume, prenume și codul numeric personal), autoritatea emitentă. Certificatul de atestare este valabil 4 ani, de la data emiterii și este valabil pe întreg teritoriul României”, a mai precizat președintele Federației Asociațiilor de Proprietari TESLA.
Administratorii neatestați în baza Legii 196/2018 au obligația de a solicita atestarea. „Menținerea în funcție a unui administrator neatestat, sau angajarea de către președintele asociației de proprietari a unui administrator neatestat, atrage după sine aplicarea sancțiunii contravenționale prevăzute de Legea nr. 196/2018”, a mai arătat acesta.
Pentru a găsi răspunsuri legale, de la specialiști, în legătură cu problemele și neclaritățile cu care vă confruntați în asociațiile de proprietari în care locuiți, nu ezitați să ne contactați folosind cele două adrese de e-mail disponibile: timisoara@federatiatesla.ro și secretariat@radiotimisoara.ro.
(Foto: pixabay.com)