Duelul viorilor continuă la Carnegie Hall
Articol de Radio Timișoara, 17 octombrie 2016, 13:58
Au fost nouă recitaluri cu săli pline, circa 4.500 de spectatori aplaudând îndelung această provocare muzicală.
„Sunt absolut fermecat. Spun aşa pentru că deja mă gândesc să îmi iau bilet şi la celălalt turneu, cel cu flautul. Sunt minunate aceste iniţiative, ne aduc bucurie în viaţă.”
„Îmi place cum sună ambele viori. Şi mai ales violoniştii! Sunt minunaţi amândoi, adevăraţi maeştri, iar Horia Mihail este neobosit. Un pianist de mare talent şi cu foarte multă putere. Este implicat în atâtea proiecte…”
„Am aşteptat cu nerăbdare. Am cumpărat bilete din prima zi ca să nu ratez. A fost o seară minunată în care am ascultat muzica cea mai frumoasă”, au declarat spectatorii.
La final de turneu Gabriel Croitoru declară:
„Nu ştiu cine a câştigat Duelul. Dar personal sunt în continuare adeptul echipei mele, echipa Guarneri, pe care o simt în continuă creştere. Mă bucură faptul că acest Duel al viorilor, în timpul celei de-a şasea ediţii a devenit, practic, un brand naţional şi nu numai. Cred că publicul a venit atras de numele sonore ale instrumentelor, dar mai ales pentru cei care cântă pe ele. M-am bucurat de muzică şi de aplauze şi aştept şi eu cu nerăbdare recitalul de la Carnegie Hall, care vine ca o încununare a acestui turneu care a reunit cu succes cele mai frumoase şi apreciate momente din ediţiile anterioare”.
Horia Mihail se gândeşte deja la ediţia viitoare:
„Pentru mine nu a fost foarte dificil pentru că, acum şase ani, am început acest proiect ca prieteni. E adevărat, această găselniţă de marketing Duelul viorilor funcţionează foarte bine, sălile au fost pline, am călătorit foarte mult împreună, cu multă placere. De fiecare dată când un duel se termină, abia îl aşteptăm pe următorul”.
Detalii despre turneu pe www.duelulviorilor.ro.
Un proiect Radio România.
Foto: Ionut Vaidean
Organizator: Centrul Cultural Media Radio România. Coproducători: Radio România Cultural şi TVR 2. Eveniment co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. (Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării). Maşina turneului: Dacia. Sponsori: JTI, Sense, Zamfirescu Racoţi and Partners, Adegas Oil. Parteneri: Muzeul Naţional George Enescu, Institutul Cultural Român, Fundaţia Marconi. Cu sprijinul: Chez Marie, Mercure Hotels.
Parteneri media: Radio România Actualităţi, Radio România Muzical, Radio România Regional, Radio România Internaţional, România TV, România liberă, Caţavencii, Şapte Seri, Observator Cultural, Metropolis, Agenţia de carte, TV Accent Tulcea, Accente, Actualitatea Muzicală, Accendo, mediaTRUST.
Parteneri culturali: Filarmonica din Piteşti,Opera Naţională din Iaşi ,Casa de Cultură din Roman, Primăria Municipiului Roman, Teatrul Jean Bart din Tulcea, Aşezământul Cultural Câinele Enot, Teatrul Naţional din Caracal, Asociaţia Rei Culturae Fautores, Asociaţia Culturală DevART, Centrul Cultural Drăgan Muntean Deva, Municipiul Alba Iulia.