“Media 2020” poate deveni o platformă permanentă de colaborare pentru Asia, Europa și alte regiuni ale globului
Difuzorii Radio-Tv doresc a transformarea forumului „Media 2020” într-o platformă permanentă de cooperare între Asia, Europa şi alte regiuni ale globului. Aceasta a fost una din concluziile Conferinţei Internaţionale organizată la Bucureşti de Uniunea Difuzorilor Radio-TV din Asia-Pacific şi Societatea România de Radiodifuziune.
Articol de Radio Timișoara, 2 iulie 2015, 10:54
Organizatorii urmăresc, printre altele, adaptarea la utilizarea de către public a celor mai diverse platforme de comunicare, încurajarea înţelegerii, toleranţei şi a dialogului între culturile lumii, sprijinirea diversităţii culturale, precum şi promovarea coproducţiilor Radio şi TV.
Societatea Română de Radiodifuziune a stabilit această relaţie cu cea mai mare instituţie media din Asia şi Pacific, cu o audienţă de peste patru miliarde de oameni – Uniunea Audiovizualului din Asia-Pacific, ABU.
Secretarul general al ABU, doctor Javad Mottaghi, atrăgea atenția că indifferent încotro se îndreaptă industria, conținutul mesajului este cel ce va fi evaluat de public și în viitor.
Un aspect foarte important, şi anume că, indiferent încotro se îndreaptă industria şi ce peisaj media va exista în 2020, conţinutul emisiunilor rămâne rege, rămâne factorul cel mai important, pentru că acesta este mesajul pe care dumneavoastră şi noi, ca radiodifuzori, îl transmitem publicului. Tehnologia este platforma, este un mediu, dar mesajul, conţinutul este ceea ce va fi evaluat de către public şi va fi găsit relevant sau nu.
Din Europa, au participat la această conferinţă reprezentanţi ai celor mai mari companii media din Marea Britanie, Germania, Luxemburg, Olanda, Italia, Vatican şi Belgia.
Gazda reuniunii, preşedintele director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, a rezumat doua zile de dezbateri substanţiale:
Ovidiu Miculescu: Cred că a fost un succes, cred că România, Bucureştiul şi Radio România au demonstrat că putem genera lucruri importante, că suntem un partener de încredere şi că – lucru pe care l-am transmis – uşa Radio România rămâne deschisă pentru parteneriate de acest tip şi nu numai. Avem valori comune în care credem, misiunea publică este cam aceeaşi peste tot în lume şi, de la informaţie la cultură, educaţie sau tehnologie, practic, toate mediile, fie ele publice sau private, au nevoie să fie şi să avanseze împreună.