80% din reclamațiile depuse la OPC Timiș sunt nefondate
Aproape 80% dintre sesizările înaintate la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor sunt nefondate, avertizează inspectorii instituției. În plus, numărul celor care depun reclamații este în continuă creștere.
Articol de Radio Timișoara, 10 martie 2015, 12:01 / actualizat: 10 martie 2015, 16:20
Inspectorul OPC, Dan Pervescu, spune că cele mai multe reclamații sunt din domeniul financiar, non-alimentar, prestări servicii sau produse alimentare.
S-a constatat, pe an ce trece, că numărul de reclamații privitoare la prestarea serviciilor este pe un trend crescător. Mă refer aici, în general, la operațiuni desfășurate în baza unui contract, între operatorii economici și consumatori, fie la distanță fie în unitățile lor direct și, sigur, la reparațiile care apoi, de foarte multe ori, sunt necesare a fi făcute ca intervenții asupra produselor în cadrul termenelor de garanție. Pot să vă spun, din păcate, că și trendul reclamațiilor neîntemeiate sau nesoluționabile este crescător, ajungând către 80% aproape, ceea ce nu este foarte îmbucurător pentru noi.
Inspectorul OPC Timiș atrage atenţia şi asupra numărului crescut de reclamaţii cu privire la neemiterea bonurilor fiscale. Oficiul pentru protecția Consumatorului nu are competențe în acest domeniu, aşadar aceste reclamaţii trebuie făcute la fost gardă financiară, actuala Direcţie Regională Antifraudă, singura cu competenţe în domeniul fiscal.