Administratori de firme cercetaţi pentru evaziune fiscală
Administratorii a două societăţi comerciale bihorene, suspectaţi că ar fi prejudiciat bugetul de stat prin evaziune fiscală, au fost propuşi pentru trimitere în judecată, potrivit Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor.
Articol de Carla Chiu, 2 martie 2015, 12:26
Poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice au finalizat cercetările faţă de un bărbat de 65 de ani pe care îl bănuiesc că, în cursul anului 2010, în calitate de administrator al unei societăţi comerciale cu sediul în Oradea, ar fi înregistrat în evidenţele contabile ale societăţii, în mod nereal, cheltuieli aferente unor operaţiuni de achiziţii de mărfuri de la două societăţi comerciale cu comportament tip ‘fantomă’, în scopul sustragerii societăţii de la plata taxelor şi impozitelor datorate bugetului de stat. Prejudiciul total provocat bugetului consolidat al statului prin deducerea ilegală a TVA şi a impozitului de profit este de 85.166 lei. Pentru recuperarea acestuia au fost dispuse măsuri asiguratorii asupra bunurilor imobile şi mobile deţinute de bărbatul de 65 de ani.
Poliţiştii au finalizat, de asemenea, cercetările faţă de un alt bărbat, în vârstă de 42 de ani, din localitatea bihoreană Tinca, care este bănuit că, în perioada 2010 – 2011, în calitate de administrator al unei societăţi comerciale cu sediul în municipiul Oradea ar fi înregistrat în evidenţele contabile, în mod nereal, cheltuieli aferente unor operaţiuni ce atestă achiziţii de mărfuri şi prestări de servicii de la două societăţi comerciale cu comportament de tip ‘fantomă’. În realitate, facturile au fost înregistrate în scopul de a sustrage societatea comercială de la plata taxelor şi impozitelor datorate bugetului de stat. Prejudiciul total provocat bugetului de stat în acest caz este de 69.419 lei, reprezentând T.V.A. şi impozit pe profit. În ambele cazuri, poliţiştii au înaintat dosarele la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor, cu propunere de trimitere în judecată a celor în cauză., informează Agerpres.