Cât de sigur este traficul în Timișoara? Pietonii față în față cu șoferii
Articol de Radio Timișoara, 7 martie 2023, 17:10
Nu mai este o surpriză pentru nimeni că Timișoara are o problemă reală cu traficul și implicit cu numărul mare de accidente care au ca victime pietonii.
Vedem în oraș copii cu ochii în telefon, am văzut bătrâni care nu reușesc să traverseze în timp util până se face roșu la semafor și multe cazuri în care oamenii efectiv aleargă pe trecerea de pietoni.
Ce spun timișorenii în legătură cu siguranța în trafic în cele mai aglomerate intersecții din oraș.
“Ieșeam din parcare și a trecut unul. Nu aveam vizibilitate și a venit pe bicicletă. N-am pretenția să coboare de pe bicicletă, dar s-avem contactul ăla vizual. Nu te arunci așa. Deci sunt kamikaze, nu se uită, la fel și cu pietonii”
“Șoferii nu sunt foarte responsabili și nu respectăm mereu indicațiile și culorile de la semafoare. (Reporter: Am văzut că erai cu căștile în urechi. Crezi că e sigur să treci așa strada?) De cele mai multe ori când trec strada opresc muzica. Consider că sunt o persoană destul de responsabilă și mă asigur tot timpul”.
“Eram odată la buletine și am auzit doi puștani de 17 ani, venea unul cu mașina <stai să vezi cum-l opresc pe ăsta>. Au pus piciorul pe trecere, ce crezi? Ăla n-a oprit. Le-am zis <frate, nu mai faceți așa ceva erați la Județean acum>. Educație în școală ca în școală. Poliția să nu mai stea să pândească numai șoferii că nu opresc la trecere. Stai și fă acțiuni, o zi pe șoferi, o zi pe pietoni”.
“Amenzi mai mari și suspendarea permisului pe o perioadă mai lungă, reverificarea șoferului”.
“Noi, ca șoferi de taxi, mereu avem incidente de genul acesta. Oamenii merg pe trecerea de prieteni cu capul în jos. Nu aproximează viteza autovehiculului. O să fie mai multe limitatoare, cred că ar fi o soluție bună”.
„De multe ori nu mă simt în siguranță pentru că uitați cum conduc mulți șoferi și unde nu este semafor, de exemplu, este o trecere, dar nu e semaforizază. Și atunci abia cedează ca să pot să treci”.
Zilnic, în Timișoara, Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management, înființat de Primărie, înregistrează peste 1.000 de treceri ilegale pe roșu, care însă nu pot fi sancționate, pentru că Poliția Rutieră nu colaborează cu Poliția Locală. Autoritățile au datele și instrumentele necesare pentru a interveni, susține consilierul primarului Dominic Fritz, Bogdan Marta.
“Primăria a luat în ultimii ani mai multe măsuri pentru îmbunătățireaa siguranței în trafic a pietonilor. Printre acestea se numără suprailuminari a unor treceri de pietoni periculoase, cum ar fi cea de pe Grigore Alexandrescu, între Calea Aradului și Calea Torontalului, sau înălțarea unor treceri de pietoni, cum ar fi cele de pe bulevardul Loga sau cele de pe străzile adiacente bulevardullui Gheorghe Lazăr. Vom continua în acest an să extindem aceste măsuri și în alte zone din oraș și sperăm și într-o colaborare mai bună cu Poliția Rutieră. De altfel, am și pregătit un birou pentru polițiștii rutieri la Centrul de Monitorizare a Traficului, acolo unde aceștia ar avea acces la toate radarele fixe din oraș, dar și la camerele de supraveghere din intersecții”, spune Bogdan Marta.
Pe lângă identificarea alocațiilor periculoase pentru participanții la trafic, reprezentanții Primăriei spuneau, după accidentul de pe strada Polonă de la începutul anului, că vor organiza mai multe campanii de informare și conștientizare a siguranței în trafic.
Săptămânile au trecut și s-a întâmplat accidentul din Pasajul Michelangelo, în urma căruia primarul Timișoarei a reiterat, printr-o postare pe Facebook, necesitatea utilizării radarelor fixe, care au înregistrat peste 78.000 de depășiri ale vitezei în doar ultimele zece zile.
Ascultați reportajul realizat de Darius Medelean.