Fost comisar șef în Poliția Rutiera Timiș: Lipsa autostrăzilor crește riscul accidentelor pe drumurile naționale
Numărul accidentelor rutiere mortale pe ruta Timişoara-Arad s-a redus la jumătate după deschiderea autostrăzii, la sfârşitul anului 2011.
Articol de Radio Timișoara, 29 ianuarie 2019, 08:00 / actualizat: 29 ianuarie 2019, 21:07
44 de oameni şi-au pierdut viaţa în ultimii 7 ani, pe autostradă şi pe drumul naţional, faţă de cei 84 care au murit pe drumul naţional Timişoara – Arad, din 2005 până în 2011.
Fostul comisar-șef de Poliție Rutieră, Nicolae Istrat, explică datele furnizate de Poliția Română, la solicitarea Radio Timișoara.
“Timișoara – Arad, prin construirea autostrăzii, a preluat atât traficul greu cât și traficul ușor. Timișorenii care merg la Arad, chiar și cei care vin din țară, nu aleg niciodată drumul național, vor merge pe autostradă pentru că autostrada are două coborâri, este mult mai ușor să ajungi la Arad pe autostradă decât să mergi pe drumul național și să traversezi localitățile rurale care rămân o problemă categoric. Lipsa autostrăzilor crește riscul accidentelor pe drumurile naționale”, spune Nicolae Istrat.
Pe ruta Timișoara – Lugoj, numărul accidentelor mortale nu s-a redus după deschiderea autostrăzii, dar toate au avut loc pe drumul naţional. Explicația este aceea că autostrada Timișoara – Lugoj a preluat doar traficul greu, potrivit lui Nicolae Istrat.
“Traficul ușor pentru zona Timișoara, Recaș, Chizătău, chiar până la Coștei a rămas pentru că este necesar ca să ajungi la Chizătău sau chiar până la Coștei care este în imediata proximitate a Lugojului. Ca să mergi pe autostradă trebuie să ocolești mult, să cobori de pe autostradă de pe A1 pe A6, apoi să vii pe centură înapoi spre Chizătău, trebuie să faci o buclă”
Pentru ruta Timișoara – Lugoj, cel mai sigur traseu este pe A1 și A6.
Potrivit datelor furnizate de Poliția Română, pe acest traseu s-au înregistrat două decese, în ultimii șase ani, în timp ce pe drumul national, în același interval de timp, au murit 43 de persoane.