Greenpeace critică firmele care împiedică apariţia ‘internetului verde’
Organizaţia neguvernamentală de mediu Greenpeace acuză, într-un raport publicat marţi, unele companii de frânarea conversiei lor la energia regenerabilă pentru alimentarea centrelor de date pe internet lacome de energie, informează Agenția France Presse.
Articol de Carla Chiu, 13 mai 2015, 12:13
Greenpeace şi-a exprimat regretul cu privire la numărul tot mai mare de centre de date care funcţionează pe combustibili fosili, cum ar fi cărbunele, şi care emit carbon în atmosferă.
Organizaţia a citat exemplul companiilor Duke Energy din statul Carolina de Nord, Dominion Resources din statul Virginia şi Tadwan Power Company. ‘Aceste companii reprezintă principalele obstacole în crearea unui internet ‘verde’ iar aceasta va necesita o presiune comună a operatorilor centrelor de date şi a consumatorilor pentru a se asigura de schimbările necesare deschiderii pieţei concurenţilor care oferă alternative semnificative în domeniul energiei regenerabile’, a scris Greenpeace citat de AFP.
ONG-ul a lăudat însă eforturile depuse de giganţii Internet, cum sunt Apple, Facebook sau Google, foarte angajaţi în utilizarea energiei verzi şi care au decis să nu folosească termenul de energie regenerabilă.
‘Tot mai multe companii au început să creeze o parte din internet care funcţionează pe baza energiei regenerabile, fără carbon’, a explicat Greenpeace.
Alte companii, cum sunt Amazon, Microsoft, Oracle şi eBay se numără printre giganţii internetului nominalizaţi în raport.
‘Magia internetului pare aproape nelimitată’, scrie Greenpeace, ‘dar fiecare joc magic permis de internet înseamnă întotdeauna mai multe date’. Cererea de date a explodat în special în ceea ce priveşte ‘video streaming’, ceea ce dus la o cerere la fel de mare de energie pentru alimentarea centrelor de date.
Conform Greenpeace ‘ar trebui să existe câştiguri energetice pentru a ne pune vieţile on-line’, însă ‘creşterea explozivă a vieţii noastre digitale depăşeşte aceste câştiguri’, mai scrie AFP. (Sursa: Agerpres, foto: techeconomy.it)