Colaborare cu universități din Italia și Lituania finanțată prin Erasmus+
Universitatea de Vest din Timișoara, în parteneriat cu Universitatea Vytautas Magnus (Lituania) și Universitatea din Messina (Italia) a realizat în 25-26 aprilie, în cadrul proiectului „Connection between accounting research, education and the employer’s needs within the European framework”, finanţat prin programul Erasmus+, un eveniment de multiplicare la care au participat studenți, profesori și cercetători din România și din străinătate (Austria, Lituania, Spania, Moldova).
Articol de Radio Timisoara, 4 mai 2016, 07:55
În prima zi a avut loc „predarea de ștafetă” și s-au realizat activități de mentorat (peer mentoring) în cadrul asociației studenților Young Accountants Association, la Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor.
În ziua a doua a avut loc un workshop la care s-au diseminat experiențe și s-au prezentat activitățile derulate în cadrul proiectului, dar și în proiecte internaționale pe tematică similară ce vizează sustenabilitatea educației în domeniul contabilității prin cooperare în cadrul parteneriatelor de învățare și schimb de cunoștințe. De tematicile prezentate, dar mai ales de modalitățile de aplicare pe acest tip de proiecte s-au arătat interesați atât studenții Universității de Vest din Timișoara, cât și studenți și profesori de la Universitatea „Babeș Bolyai” Cluj Napoca, Universitatea Politehnica din Timișoara, Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara, Universitatea „Ioan Slavici” din Timișoara, Universitatea „Vasile Goldiș” din Arad au fost prezenți la acest eveniment de multiplicare și reprezentați ai mediului de afaceri din companiile pilot implicate direct în proiect.
Un punct important al work-shopului a fost prezentarea realizată de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș care a subliniat necesitatea parteneriatelor de lungă durată între mediul universitar-mediul de afaceri și cel profesional, pe de o parte, dar și a conexării, în procesul educațional al studenților, a aspectelor teoretice cu cele practice, din perspectiva efecte generate asupra gradului de angajabilitate a absolvenților.