Pro Infrastructura: Prognoză pesimistă pentru loturile în lucru ale autostrăzii Lugoj-Deva
Niciunul dintre loturile autostrăzii Lugoj – Deva aflate în lucru nu vor fi gata până la sfârșitul acestui an.
Articol de Radio Timișoara, 6 decembrie 2018, 11:29
Potrivit purtătorului de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Şerbănescu, la lotul patru se lucrează la dealul de la Şoimuş, iar la lotul trei se lucrează la terasamente.
Potrivit deputatului USR Cătălin Drulă, fondator al Asociaţiei Pro Infrastructura, loturile trei şi patru nu vor putea fi terminate mai devreme de jumătatea anului viitor. În privinţa porţiunii de 9 km din lotul doi, acolo unde trebuie construite celebrele tuneluri pentru urşi, Cătălin Drulă a declarat că vor trece ani până la finalizarea lucrării, în condiţiile în care nu există încă un constructor desemnat pentru acest şantier.
“Practic compania de drumuri ține acest proiect blocat, dacă ne uităm numai pe interpelările parlamentare, tot din trei în trei luni, de doi ani, de zile spune <da, da, suntem pe cale să lansăm licitația să…>. În același stadiu suntem și astăzi. Gândiți-vă că urmează o licitație, cât durează o licitație, șase luni, un an, un an și jumătate, avem exemple și de mai mult. Urmează faza de proiectare – șase luni, un an – și apoi urmează execuția care, fiind vorba despre niște tuneluri, nu se execută în două luni ci în trei-patru ani. Practic suntem cel puțin la șase ani, într-un termen optimist, de finalizarea întregii autostrăzi”, spune fondatorul Pro Infrastructura.
Cătălin Drulă a arătat care ar fi, în opinia sa, soluţia pentru deblocarea situaţiei de pe lotul al doilea.
„Cei care se ocupă de aceste proiecte în compania de drumuri nu sunt oameni cu expertiză în domeniul de gestionare de mari investiții. Sunt politizate instituțiile, sunt oameni foarte slabi, numiți pe alte criterii, politice, clientelare și de 20 de ani ne demonstrează că nu se pot ocupa de astfel de investiții. Și atunci trebuie o reformă, trebuie create niște unități în care nu trebuie să fie sute de oameni, că pentru a gestiona un proiect de investiții din partea statului – practic, caietele de sarcini, derularea investițiilor, să fie totul bine făcut – îți sunt suficienți câteva zeci de oameni, dar profesioniști”, mai spune Cătălin Drulă.
Fondatorul Asociaţiei Pro Infrastructura a mai declarat că întârzierea finalizării lotului doi îi va obliga pe şoferii care vor circula pe autostrada Nădlac – Sibiu să se înghesuie pe coloane de kilometrice pe drumul naţional 68 A, între Margina şi Coşeviţa.