Produse Made in Banat, în curând și pe internet
Printre cei care vor avea stand virtual, se numără şi Ionel Drăgan, un apicultor bănăţean. Pe lista sa de produse se vor număra atât produse din stup, adică miere, propolis, lăptişor de matcă, dar şi echipamente necesare îngrijirii albinelor. Ionel Drăgan spune că este binevenită metoda de desfacere online, împreună cu promovarea Banatului.
Articol de Carla Chiu, 21 ianuarie 2015, 14:28
Considerăm că o astfel de platformă, pusă gratuit la dispoziţia participanţilor este un instrument foarte actual, foarte modern de promovare a produselor şi serviciilor. Banatul are ceva de spus, înaintea multor zone din ţară, pe lângă faptul că aici este o cultură interetnică foarte bine dezvoltată, o colaborare între etnii şi între comercianţi de etnii, foarte bine pusă la punct.
Platforma pe internet există deja, la fel şi firme doritoare să îşi desfacă produsele sau serviciile sub marca „Made in Banat”. Managerul proiectului, Cosmina Mirea, spune că este nevoie de 40 de firme din banatul sârbesc şi românesc, care să îndeplinească anumite condiţii.
În condiţiile pentru a obţine marca „Made in Banat” este specificat ca şi punct principal sediul social să fie din Banat, deci asta e o condiţie eliminatorie, după care a trebuit să alegem mai multe domenii pentru care va fi protejată marca, în banatul românesc şi sârbesc. De exemplu, pe lângă produsele alimentare, mai avem servicii de transport, servicii turistice, materiale de construcţii. Nu este limitat doar la produsele alimentare din banatul românesc şi sârbesc.
De asemenea, acest magazin online vine cu avantaje, atât pentru cumpărători dar şi pentru comercianţi.
Conform noului trend, majoritatea îşi comandă acum online produsele. Este şi mai uşor, ca condiţii de plată şi ca termene de livrare. Noi ne-am dorit crearea acestui Mall, tocmai în ideea de a promova aceste produse şi de a facilita accesul cumpărătorilor.
„Made in Banat” este o marcă, înfiinţată printr-un proiect european transfrontalier, în noiembrie 2013. La început, au existat 11 firme din România şi Serbia, care au primit dreptul să se întregistreze sub acest brand, gratuit. După ce se va finaliza proiectul, la sfârşitul lunii aprilie, iniţiatorii vor decide condiţiile de înregistrare şi pentru alte firme, care doresc să se eticheteze bănăţene.