Românii au cumpărat mai multe instrumente de scris, în 2014
Vânzările de pe piaţa instrumentelor de scris au atins, anul trecut, în România, valoarea de 33 milioane de lei, în creştere cu 14% faţă de anul 2013, arată rezultatele studiului GfK Consumer Choices pentru piaţa de instrumente de scris, informează Agerpres.
Articol de Carla Chiu, 25 martie 2015, 12:33
La nivel de volum, piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere de 8%, în 2014, comparativ cu anul anterior, în magazinele de tip hypermarket şi cash&carry.
Conform studiului, din punct de vedere al structurii pieţei, nu există modificări majore în 2014, categoria de succes fiind cea a instrumentelor de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere şi finelinere), cu mai mult de jumătate din totalul pieţei. Următoarea categorie este a instrumentelor pentru colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate), cu o pondere de 20%.
De asemenea, instrumentele de scris au marcat o creştere de 19% în valoare, evoluţie generată în special de performanţa rollerelor, a creioanele grafit, dar şi a schimbării structurii din punct de vedere al dimensiunii ambalajului. Evoluţii pozitive au avut şi segmentele de colorat şi de corectat, însă cu rate de creştere de sub 10%.
Concluziile studiului GfK se bazează pe datele de vânzări colectate de la hypermarketuri si magazine de tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Consumer Choices.
Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.
Foto: retail-fmcg.ro