Medicii de familie acuză CNAS de gestionarea proastă cardului de sănătate
Articol de Radio Timișoara, 5 noiembrie 2016, 13:14
Sistemul cardului de sănătate a funcționat vineri doar la jumătate din capacitate, după ce în ultima perioadă a avut numeroase sincope. Dacă într-o perioadă defecțiunile durau câteva ore, acum s-a ajuns în situația în care sistemul nu funcționează mai multe zile consecutiv.
Medicii de familie spun că au fost nevoiţi, de prea multe ori, să rămână peste noapte pentru a putea raporta serviciile de peste zi, iar lanţul facturării şi decontării acestora a fost frecvent întrerupt.
Soluţia de moment a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate a fost să prelungească termenele în care datele care au fost introduse în calculator se pot raporta în sistem. Deocamdată, însă, nu există un termen clar pentru rezolvarea problemelor tehnice.
O serie de echipamente sunt defecte, uzate fizic şi moral, ca rezultat al faptului că în ultimul an nu au existat servicii de mentenanţă a sistemului, iar CNAS nu are personal tehnic specializat, precizează România Actualități. Acum se lucrează la un contract de mentenanţă cu firma care a furnizat sistemul IT.