Studiu: Românii au cheltuit cel mai mult pentru haine, cărţi şi produse IT&C, în primul semestru
Segmentul fashion, cel destinat cărţilor şi materialelor didactice, alături de produsele IT&C au fost, în primele şase luni ale anului, cele mai industriile în care românii au cheltuit cei mai mulţi bani prin e-Commerce, valoarea medie a coşului de cumpărături online fiind de 160 lei, relevă o analiză de specialitate.
Articol de Carla Chiu, 22 iulie 2015, 06:10
Potrivit sursei citate, în prima jumătate a anului 2015, cea mai mare achiziţie online realizata de români prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, valoare aproape dublă faţă de perioada ianuarie – iunie 2014, când se consemnase o valoare de aproximativ 17.000 lei. Valoarea medie a coşului de cumpărături online s-a menţinut constantă, comparativ cu prima jumătate a anului trecut, situându-se 160 de lei.
‘Românii cumpără online mai mult în prima parte a zilei: intervalul orar preferat pentru cumpărăturile online prin intermediul 2Parale este 7 AM-12 PM, urmat îndeaproape de 1 PM – 6 PM. În prima jumătate a anului 2015, vârful de cumpărături online a fost atins la ora 7 PM. În ceea ce priveşte zilele cele mai favorabile cumpărăturilor online în perioada ianuarie-iunie 2015, cele mai multe cumpărături au fost realizate în zilele de joi, urmate de miercuri şi marţi. Data la care a fost atins recordul absolut al cumpărăturilor online prin platforma 2Parale a fost 12 februarie 2015’, se precizează în concluziile analizei realizate de 2Performant Network S.A., companie de performance marketing din România.
În clasamentul industriilor profitabile în e-Commerce-ul românesc conduc detaşat segmentele: fashion, cărţi şi materiale didactice, respectiv IT&C. Acestea sunt urmate de home&deco şi cosmetice.
Românii au scos din buzunar, în medie, 1.000 de lei pentru cumpărături online pentru un pachet turistic, aproximativ 630 de lei pentru un produs IT&C, 220 de lei pentru un articol home&deco şi 215 lei pentru achiziţionarea unui articol pentru copii.
‘În ceea ce priveşte numărul de cumpărături online generate prin intermediul 2Parale, industriile care au performat cel mai bine au fost, în ordine, cărţi şi materiale didactice, fashion şi asigurări. Categoria de cosmetice a înregistrat o scădere a numărului de vânzări online comparativ cu anul 2014, în timp ce produsele de IT&C şi asigurările au devenit din ce în ce mai căutate’, notează realizatorii studiului.
Pe de altă parte, ca număr de căutari înregistrate în prima jumătate a anului 2015, conform Google Trends, a crescut interesul pentru rochii, cu un vârf de căutări atins în luna mai, urmate de smartphone-uri.
2Performant Network S.A., companie de performance marketing din Romania, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 3,68 milioane lei în prima jumătate a anului 2015, în creştere cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut. În cadrul companiei îşi desfăşoară activitatea 2Parale, prima şi cea mai mare reţea de afiliere din România.
În primul semestru al anului în curs, platforma 2Parale număra peste 450 de clienţi, cu o sută mai mulţi faţă de aceeaşi perioadă din 2014. Începând cu al doilea trimestru din 2015, compania şi-a extins activitatea în Europa Centrală şi de Est, odată cu lansarea platformei 2Performant în Bulgaria.
Sursa: Agerpres, foto: business.time.com