Zeci de trenuri din vestul țării, anulate de CFR Călători pentru că nu mai aduc profit
Vor fi afectate legăturile dintre Timișoara și stațiile Arad și Lugoj, dar și între Reșița și Caransebeș.
Articol de Radio Timișoara, 20 ianuarie 2025, 19:21 / actualizat: 20 ianuarie 2025, 21:24
Aproape 40 de trenuri de călători din vestul țării au fost anulate pentru că CFR Călători nu a primit de la stat subvenția pentru călătoriile care nu aduc profit.
“Există un contract de servicii pe care primesc subvenție. Primește și operatorul de stat, care este CFR Călători, și cei particulari. Statistic, nu există atât de mulți călători încât să fie rentabil. Transportul de călători e un transport social, nu peste tot în lumea asta, unde se face, trebuie să ai și rentabilitate. Deci statul român trebuie să subvenționeze pentru că nu poți să izolezi anumite comunități. Sunt într-adevăr secții unde sunt câțiva călători, dar n-ai ce să faci, nu poți îi să izolezi”, spune liderul de sindicat, Marian Epure.
Decizia de anulare sau reorganizare a unor trasee ar putea face loc operatorilor privați, așa cum s-a întâmplat în cazul CFR Marfă, acuză liderul sindical.
“Așa au distrus și CFR Marfă. Scoatem trenuri, nimeni nu zice nimic și după aia o să se bage particularii peste ele. Așa au pierdut prestații și CFR Marfă. În toată Europa se dezvoltă, este cel mai ecologic transport pe calea ferată, cel mai sigur. Câte se întâmplă pe șoselele din România, e carnagiu la ora actual. În loc să dezvoltăm transportul acesta mai simplu, noi le scoatem și pe acestea”, mai punctează Marian Epure.
Conducerea regionalei CFR Călători Timișoara și purtătorii de cuvânt ai companiei nu au putut fi contactați pentru a oferi explicații despre acestă decizie.