AUDIO / La Auto Timișoara continuă tradiția de șlefuire a talentelor
Auto Timișoara este una dintre foarte puținele grupări de tradiție din oraș care a rămas în activitate. Clubul din Freidorf, care în acest an aniversează 68 de ani de existență, a fost revitalizat la nivel juvenil cu sprijinul fraților Ignea – la rândul lor, formați acolo. În acest moment, la Auto funcționează șase grupe de juniori și o echipă înscrisă în Liga a VI-a a județului Timiș.
Articol de Gabriel Toth, 8 iunie 2022, 08:07
Invitat la finele săptămânii trecute la Arena Radio, Alin Ignea – în același timp mijlocaș la Politehnica Timișoara – ne-a vorbit despre modul în care s-a dezvoltat în ultima perioadă clubul care l-a lansat în fotbal. El ne-a povestit cum, în ultimele săptămâni, copiii de la Auto au fost vizitați chiar pe terenul din Freidorf de nume importante care au evoluat sau evoluează în fotbalul românesc, precum Eric de Oliveira sau Mario Camora:
Săptămâna trecută, Auto a organizat „Cupa 1 Iunie”, destinat copiilor născuți în 2014 și 2015. La categoria 2014, au participat 10 echipe, care s-au întrecut în stil campionat pe durata a trei zile, iar la 2015 au fost prezente șapte cluburi. Au răspuns invitației celor de la Auto grupări din Timișoara, Arad, Lugoj, Drobeta Turnu Severin și Slatina.
Cel mai bun jucător al turneului a fost desemnat chiar un reprezentant al clubului Auto. E vorba despre Milan Bud, născut în anul 2014, despre care antrenorul său, Alin Ignea, spune că e „un copil foarte talentat și cuminte, de care cu siguranță vom auzi în viitor”. Cu ajutorul actualului mijlocaș al lui Poli, l-am cunoscut și noi pe Milan, care își dorește să evolueze la PSG, la fel ca idolul său, Leo Messi. Până să ajungă pe „Parc des Princes”, își propune să-și etaleze talentul în tricoul lui Poli:
Repere din istoria clubului
* Auto Timișoara s-a înființat în 1954, în primii ani a evoluat doar în întreceri municipale, reușind promovarea în Campionatul Interjudețean (eșalonul al patrulea din acea vreme) în 1967/1968;
* Cea mai răsunătoare performanță a înregistrat-o în ediția 1982/1983 a Cupei României, când a ajuns până în optimile Cupei României, deși juca doar în eșalonul al patrulea. A trecut pe rând de Viitorul Sânandrei, Obilici Sânmartinu Sârbesc, Vagonul Arad, Strungul Arad, Vulturii Lugoj și Șoimii Lipova, iar în 16-imi a învins cu 1-0 prim-divizionara Jiul Petroșani. S-a oprit în faza următoare, fiind eliminată de Universitatea Craiova, semifinalista din acea ediție a Cupei UEFA. La Turnu Severin, oltenii s-au impus cu 3-1, golul lui Auto fiind semnat de Cioca. Echipa folosită de antrenorul Gheorghe Chimiuc: Korec I – Scorobete, Korec II, Mitco, Dosan, Horvath, Ionescu, Cioca, Mihailovici, Vodărniceanu, Taugner. Au mai intrat; Pescaru, Mănăilă, Covejdean.
* În perioada 1987-1992 a avut participări în Liga a III-a. A fost și perioada în care au avut loc schimbări de denumire și fuziuni: Auto-Vulcan, Energia Auto și, finalmente, Auto FZB, după fuziunea cu echipa Fabricii de Zahăr Banat, o altă grupare de tradiție din Freidorf.
* După Revoluție, la Auto s-au format o serie de nume importante pentru fotbalul timișorean: Andrei Militaru, Dumitru Perdei, Ovidiu Panaitescu, Rudolf Rancz, Alin Ignea, Caius Lungu, Marco Enciu, Petre Ivanovici sau Carol Taub.