Scădere puternică a vânzărilor Dacia pe piaţa franceză, în februarie
Înmatriculările de autoturisme marca Dacia în Franţa au înregistrat, în luna februarie 2015, o scădere de 27,2% în ritm anual, până la 6.602 de unităţi, scăderi mai mari fiind înregistrate doar de mărcile Chevrolet şi Lancia, arată datele publicate, luni, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile, transmite Reuters.
Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în luna februarie o creştere de 4,1% până la 147.130 de unităţi, susţinută de mărcile străine şi de marca Renault. În timp ce înmatriculările de autoturisme Ford au crescut cu 34,7% în ritm anual, urmate de o creştere de 30,6% în cazul BMW, înmatriculările primilor doi constructori auto francezi, PSA şi Renault, au crescut cu doar 1,8%. În cazul grupului Renault, scăderea de 27,2% a înmatriculărilor de autoturisme marca Dacia a fost compensată de o creştere cu 11,7% a înmatriculărilor de autoturisme marca Renault.
De asemenea, potrivit Agerpres, în primele două luni din acest an, un număr de 15.199 autoturisme marca Dacia au fost înmatriculate pe piaţa franceză, în scădere cu 15,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aceasta în condiţiile în care piaţa auto franceză a înregistrat în primele opt luni o creştere de 5,1% până la 280.300 de autoturisme.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Articol de Carla Chiu, 2 martie 2015, 12:21