SURSE: O persoană din conducerea CFR primea mită pentru favorizarea unei firme private
O persoană cu funcţie de conducere în cadrul CFR este suspectată că a primit în mod repetat mită de la reprezentanţii unei firme private din domeniul transportului feroviar, în schimbul sprijinului acordat pentru preluarea unor trasee, conform unor surse judiciare, citate de Agerpres.
Articol de Carla Chiu, 18 februarie 2015, 11:19
Beneficiarii favorurilor ar fi oamenii de afaceri Costel Comana şi Vasile Fanea, care au reuşit în acest mod să preia mai multe trasee operate anterior de CFR Călători.
Pentru a-i favoriza pe cei doi, persoana respectivă, care ocupa o funcţie de şef serviciu în cadrul CFR, prezenta traseele operate de CFR Călători ca fiind nerentabile. După ce traseele erau preluate de operatorii privaţi, subvenţiile acordate de stat le reveneau acestora, în acest fel fiind prejudiciată societatea CFR Călători.
Conform surselor citate de agenția de presă, cei doi oameni de afaceri ar fi beneficiat şi de informaţii despre firmele concurente, astfel încât să poată face oferte care să le permită câştigarea licitaţiilor.
În schimbul sprijinului acordat, persoana care ocupa funcţia de şef serviciu ar fi primit mită în mod repetat. Mita consta în carburant pentru autoturismul personal, servicii turistice sau telefoane mobile performante, dar şi în angajarea fictivă a copiilor săi, pe perioadă determinată, la o societate privată de transport feroviar.
Şase persoane urmează să fie escortate miercuri la sediul central al DNA, pentru a fi audiate în acest dosar. Procurorii DNA efectuează miercuri percheziţii domiciliare în 19 locaţii situate în municipiul Bucureşti şi în judeţele Braşov şi Ilfov, din care două sunt sediile unor instituţii publice, iar restul sediile unor societăţi comerciale şi domiciliile unor persoane fizice.
Potrivit unui comunicat al DNA, procurorii efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârşirea unor infracţiuni de corupţie şi asimilate celor de corupţie în domeniul transportului feroviar privat de călători şi subvenţiilor, comise în perioada 2008 – 2013.