Premieră în miresme de cafea, în regia lui Silviu Purcărete, la Timișoara
Două trupe de teatru reunite, 36 actori, 44 scaune, 12 mese, 20 de saci de cafea, zeci de litri de cafea, două luni intense de repetiții. Acestea reprezintă o parte din ingredientele unui spectacol în premieră, o colaborare în premieră, un joc în lumea visurilor, în mireasmă de cafea. Toate sub un nume: ‘Moliendo café’, în regia unui regizor-etalon, Silviu Purcărete.
Articol de Radio Timișoara, 27 octombrie 2014, 13:35
Scenografia spectacolului este semnată de Dragoș Buhagiar, iar muzica de compozitorul Vasile Șirli. Distribuția îi reunește pe aproape toți actorii celor două teatre.
Întregul spectacol gravitează în jurul temei cafelei: „Cafeaua, ca și teatrul, sunt două gratuități absolute și indispensabile – adică nu folosesc la nimic, dar toată lumea le folosește. Cafeaua este extrema gratuitate”, consideră regizorul Silviu Purcărete.
‘Moliendo café’ este o premieră din multe puncte de vedere, fiind prima colaborare cu Silviu Purcărete și prima coproducție cu Teatrul Maghiar, explică Lucian Vărșăndan, directorul Teatrului German de Stat din Timișoara.
E un spectacol ce transcende barierele lingvistice și culturale, având la bază cele peste 100 de improvizații propuse de cei peste 35 de actori în lunile de repetiție, improvizații orchestrate și armonizate de Silviu Purcărete.
La rândul său, directorul Teatrului Maghiar ‘Csiky Gergely’, Balázs Attila, consider că spectacolul este unul al contrastelor.
Moliendo café cuprinde totul și nimicul, e o producție care conține tot ce e necesar, dar din care putem să ne lipsim de orice. Până și decorul – extrem de elementar – acoperă totul, dar, de fapt, este nevăzut, ca și inexistent. Cât despre textul de care are nevoie orice spectacol, noi avem doar un pre-text: pretextul de a ne exprima pasiunea pentru arta improvizației. Și pentru cafea, desigur.
Cea dintâi reprezentație a spectacolului va vedea luminile rampei sâmbătă, 8 noiembrie, ora 20:30, la Sala Mare a celor două teatre (str. Alba Iulia, nr. 2).