Studiu: Consumul cultural a crescut cu 10% în Timișoara
Consumul cultural în Timişoara a crescut cu aproximativ 10 procente în ultimii cinci ani. Datele reies dintr-un studiu prezentat la Conferinţa de închidere a proiectului InclusiveArt – Acces la cultură pentru copii și tineri dezavantajați.
Articol de Radio Timișoara, 4 noiembrie 2018, 09:17
Creșterile cele mai însemnate, comparativ cu 2013 (ultimul studiu realizat pe aceasta tema) s-au înregistrat la cinematografe şi librării, cu 10, respectiv 12%. Numărul celor care merg cel puţin o dată pe lună la film, în Timişoara, a crescut atât datorită deschiderii noului mall, cât şi a festivalurilor organizate. O creștere importantă la nivel de consum cultural în Timişoara– cu 16%, este cea a interesului pentru evenimente organizate în spații neconvenționale (cafenele, piețe publice, parcuri). Participanții la focus-grupuri au semnalat însă riscul ca această ofertă culturală gratuită să dezobișnuiască publicul cu ideea achiziționarii de bilete.
În pșus, programul Capitala Europeană a Culturii 2021 este considerat de aproape 80% dintre locuitori o foarte bună ocazie pentru dezvoltarea în ansamblu a Timișoarei.
Studiul relevă şi faptul că a crescut gradul de mulțumire față de oferta culturală din oraş: 64,2% dintre respondenți declarându-se mulțumiți și foarte multumiți de aceasta (comparativ cu 52,2% in 2013).
Participanții atrag însă atenția asupra unui dezechilibru existent în viața culturală locală între importul și exportul de evenimente și produse culturale (acesta din urma fiind mult mai mic).