Afacere franco-germană
Opel va rămane marcă germană şi o bună parte din structura de management ar putea fi păstrată chiar dacă francezii de la Peugeot-Citroen vor prelua operatiunile GM Europe, spun surse citate de Reuters. Precizăm că, deşi este considerată marcă germană, Opel promovează în Europa mai multe platforme General Motors: deţinătoarea
brandurilor Chevrolet, Cadillac şi Buick de peste ocean. Informatia referitoare la păstrarea Opel în rândul mărcilor germane, cot la cot cu BMW ori Mercedes vine in contextul in care autoritatile germane s-au înfurat peste măsură la aflarea veştilor privind posibila preluare a bazei de la Russelsheim de către constructorul francez. Marea ingrijorare se refera la numarul de oameni ce ar putea fi concediati in Germania. Cele mai pesimiste scenarii sunt ca PSA vrea sa cumpere Opel pentru a elimina un rival de pe piata. În acest caz, viitorul industriei europene de automobile ar fi cu adevărat sumbru.
Cele mai noi cifre de vanzari la nivelul UE arata ca cele trei marci implicate in tranzactie: Peugeot, Citroen si Opel, au cele mai mici cresteri de vanzari in ianuarie, pe o piata care a avansat cu 10%. Astfel, vanzarile PSA au crescut cu 6,5% in UE, iar cele ale Opel Group cu 5,3%. Spre comparatie, la Volkswagen si Renault cresterea este de 10%.
Şefii PSA si Opel au demarat o serie de intalniri prin care incearca sa linisteasca inalti oficiali din Germania. Daca in Franta PSA are un angajament clar de a pastra locurile de munca, marea intrebare este legata de uzinele germane ale Opel la care lucreaza 19.000 de oameni.
La întâlnirea celor 2 şefi de cabine de la 13 februarie, premierul francezul Bernard Cazeneuve şi cancelarul german Angela Merkel nu au pomenit absolut nimic despre această afacere franco-germană.
Tăcerea este interpretata ca fiind o tradare de către unele publicaţii germane.
Reuters scrie ca seful PSA Carlos Tavares ar vrea in curand o întâlnire cu cancelarul Merkel si cu reprezentantii muncitorilor de la Opel. Tavares ar vrea sa pastreze Opel ca marca germana si ar putea sa nu schimbe radical conducerea care s-a dovedit eficienta in ultimii ani.
Tavares se va angaja sa „mentina Opel în deplina concordanţă cu legile germane ale muncii”. El va prezenta fuziunea ca fiind „o alianta intre un constructor auto francez si unul german”.
Dar este clar că fuziunea se va „lăsa” cu diminuări de efective, deoarece ambele companii au probleme în piaţă, iar Opel produce la sub 60% din capacitate, în timp ce PSA şi-a vazut cota de piaşă scăzând cu peste trei puncte procentuale în şase ani.
La realizarea acestui comentariu au fost folosite informaţii preluate de la Automotive News, Bloomberg şi Hotnews. În acest context demarează procesul de fabricaţie în serie a modelului Opel Ampera, primul automobil complet electric al gamei Opel, pe platforma… Chevrolet Volt! De urmărit!
Articol de Radu Micu, 20 februarie 2017, 11:07 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:16
Mai multe abordări din lumea auto la sectorul dedicat: Click Aici
GM Authority