BMW 235i tunat (sau dublat) Turbat!
De pe parchetul salonului auto, Geneva Martie 2016
Articol de Radu Micu, 3 martie 2016, 19:11 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
AC Schnitzer există ca să dea un plus de putere și stil modelelor din gama BMW. Am mai spus-o, e ca și cum ai turna gaz peste foc. Sau ai călca un leu pe coadă. Așa și cu BMW-urile, ar putea trăi liniștite fără. Dar cu toate acestea AC Schnitzer, tuner oficial BMW continuă să completeze munca de rutină a inginerilor bavarezi. Iată ce au dus ei la Geneva: vi se pare inutil? Veți concluziona după ce veți citi, nu vă pripiți. Este vreme.
În primul rând să spunem că este un Seria 2 tunat, căruia inginerii i-au dat un plus de putere. Faptul că tracțiunea revine preponderent punții spate se vede după impozantul spoiler, menit să împingă puntea spate în jos la viteze mari. Nu vă lăsați furat de jantele cu 5 spițe: sunt de 20 de inch, la drumurile noastre nu țin toată vara. Au fost făcute pentru pistele de competiție și unele autostrăzi germane. Lățimea lor este de 285 iar etalonul de 25. Cu 45 merg des și știu că e un etalon mic. 25 parcă nici nu ar exista. Merge direct pe jante…
Și partea frontală a suferit modificări, n-avea cum să scape. Atrag atenția și oglinzile aerodinamice și gurile de evacuare: n-ai cum confunda asta cu o mașină de duminciă. Doar dacă peste săptămână muncești, nu știu, închis într-un glob de cristal.
La bază e un BMW 235i Cabrio dar sub capotă au fost înghesuiți 570 CP și acuma răspunde la numele ACL 2. Puterea e dată de motorul puternic, 3 L în 6 cil. care dă în versiunea de serie 326 CP. M4-lea rezultat din munca tunerilor dă 570 CP la 6100 rpm iar cuplul maxim este de 740 Nm la 3500 rpm. Pentru a împiedica decolarea (căci de respectarea legislației chiar nu poate fi vorba) viteza maximă a fost limitată la 330 km/h. Cu startul de pe loc, bolidul atinge în 10,9 sec viteza de 200 km/h iar prima sută în 3.9 sec.
Pe baza materialelor compozite greutatea a scăzut la 1450 kg dar prețul a sărit la 149,000 EUR. Asta este vestea bună. Vestea proastă este că există un singur model, de prezentare, și nu este de vânzare. Performanța este de invidiat: avem 2,54 kg/CP iar o referință de luat în seamă, Ferrari 458 Italia, scoate abia 2,61 kg/CP.
Despre viața la bord nu avem ce discuta. Poziția este circită, aduce a competiție și scaunele nu sunt moi, confortabile. Adică nici nu are rost să mergem cu asta la piață. E clar că nu putem, dar nici dacă am fi făcut-o noi n-ar fi meritat. După ce atinge 330 de km/h șoferul ajunge direct la mititica, iar piața a rămas de mult în urmă. Tare!