Bulgărele a luat-o la vale: industria auto se contractă!
Grupul auto Daimler AG ca concedia pe plan global 1.100 de angajaţi aflaţi în funcţii de comandă, sau aproximativ 10% din conducerea sa, a anunţat publicaţia germană Sueddeutsche Zeitung citând un buletin informativ prezentat de sindicat, transmit Deutsche Welle şi Reuters.
Articol de Radu Micu, 10 noiembrie 2019, 12:32 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:15
Un purtător de cuvânt al sindicatului angajaţilor Daimler s-a referit la o scrisoare internă pusă în circulaţie de şeful organizaţiei, Michael Brecht.
‘Sindicatul a fost recent informat de conducere în legătură cu situaţia financiară şi cea a angajaţilor companiei. Discuţiile au început, încă nu avem un rezultat’, le-a spus angajaţilor Brecht.
Sindicatul Daimler exclude concedieri obligatorii până în 2030, iar plecări voluntare sunt posibile, dar numai în situaţia în care ambele părţi sunt de acord, a precizat Brecht.
Noul director general Ola Kaellenius va prezenta în 14 noiembrie o actualizare a strategiei, care va include şi măsuri de reducere a costurilor.
Reprezentanţii Daimler au precizat că firma lucrează la o analiză a costurilor, astfel încât să rămână în continuare competitivă.
‘Suntem în negocieri constructive cu reprezentanţii angajaţilor şi nu putem comenta în privinţa speculaţiilor’, a precizat un purtător de cuvânt al Daimler.
Profitul operaţional al Daimler a crescut uşor în trimestrul trei din acest an, datorită majorării cu 8% a vânzărilor de maşini Mercedes-Benz, dar grupul german a anunţat reduceri de costuri şi a avertizat că ar putea creşte provizioanele legate de rechemarea în service a vehiculelor diesel.
În perioada iulie-septembrie 2019, profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a urcat cu 8%, la 2,69 miliarde de euro, de la 2,49 miliarde de euro în urmă cu un an. De asemenea, vânzările au crescut cu 8%, la 43,3 miliarde de euro.
Compania a anunţat că va revizui costurile după ce marja de profit la divizia Mercedes-Benz Cars a scăzut la 6%, de la 6,3% în urmă cu un an, din cauza problemelor de producţie la modelul Mercedes GLS şi a echipării maşinilor cu filtre anti-emisii costisitoare.
‘În scopul de a finaliza planul de tranformare în următorii ani, este necesar să ne sporim eforturile considerabil: trebuie să ne reducem semnificativ costurile şi să ne întărim consistent fluxul de numerar’, a afirmat directorul general Ola Kaellenius, fără a da amănunte suplimentare.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş