Dacia actualizează gama la Paris 2016!
Articol de Radu Micu, 30 septembrie 2016, 10:35 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Articol de Radu Micu, 30 septembrie 2016, 10:35 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Dacia prezintă la Mondialul parizian o linie nouă cu tușe schimbate și câteva accesorii menite să o apropie din ce în ce mai mult de rivalele sale (în sfârșit dispar comenzile de deschidere a geamurilo laterale din dreptul schimbătorului de viteze și iau locul firesc pe ușile laterale!). Corect ar fi să nu uităm că totul a pornit în 2004 cu lansarea unui model Dacia Logan de 5000 de EUR care mereu costa mai mult, având tendința de a se îndepărta de notorietatea de mașină ieftină. Și iată-ne acum având în față modele robuste, fiabile și care au și o linie stilistică despre care însă nu are rost să discutăm: ține de gusturile fiecăruia. Și mai mult, modelele românești se fabrică în mai multe țări ale lumii (Turcia, Tunisia etc) pentru a asigura volume ce depășesc capacitățile de producție din țara noastră.
Noile Sandero (cu varianta Stepway ca model de sine stătător), Logan și Logan MCV sunt în centrul atenției iar Duster este referința: practic a fost primul model redesenat și acum tușele sale sunt aplicate și celorlalte modele Dacia.
Pentru europeni contează mult prețul: 7990 EUR pentru Sandero, ceea ce înseamnă, practic, 2 sau 3 salarii lunare. Pentru noi e mai greu, trebuie să așteptăm 20 sau 30 fără să cheltuim nimic în acest interval! Pentru europeni e mai simplu, 2 luni nu e mare lucru să se strângă cureaua pentru a avea o mașină nouă. Duster se vinde acum și cu transmisie automatică, un opțional de 1300 EUR. Tușele de exterior sunt vizibile cu ochiul liber și cumva nu atât de esențiale (grila, masca și farurile sunt noi) iar în habitaclu se observă volanul în 4 spițe, funcțiile de control ceva mai ergonomic plasate, locașuri de depozitare noi și cameră video pentru mersul înapoi sau asistent pentru pornirea în rampă!
Sub capotă apare un propulsor nou, de 1 L și 75 CP mai dinamic și eficient.
În cazul modelului Logan, prețul este și mai mic, de 7790 EUR și respectiv 8990 pentru spațiosul MCV.
Duster se aliniază în sfârșit tendinței (cererea pentru transmisii automatice s-a dublat în ultimii 5 ani) și oferă opțiunea EDC pentru versiunea dCi 110 cu tracțiune pe puntea față cu un plus de 1300 EUR (disponibil abia din 2017).