Ford Eco Sport face ultimele pregătiri de botez la Craiova
Articol de Radu Micu, 20 februarie 2017, 13:11 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:16
Articol de Radu Micu, 20 februarie 2017, 13:11 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:16
Ford instaleaza 190 de noi roboti la uzina auto din Craiova, in vederea demararii productiei modelului Ford EcoSport in a doua parte a acestui an. Transformarea uzinei a demarat in iarnă, in decembrie 2016, şi va dura cateva luni.
Au fost realizate modificari importante in timpul perioadei de remont din iarna in doua sectii principale ale fabricii: „Montaj General” si „Caroserii”. Aceste modificari fac parte din investitia suplimentara de 200 milioane euro anuntata de Ford in luna martie a anului trecut (2016) pentru a fabrica EcoSport la Craiova.
Sectia „Caroserii”, unde in prezent functioneaza 320 de roboti pentru a sprijini productia B-MAX, trece acum prin schimbari semnificative, deoarece 190 de noi roboti multifunctionali sunt in curs de instalare, iar acest lucru va avea contributii cantitative si calitative majore asupra produsului final.
Din păcate, roboţii industriali lucreză efectiv în locul salariaţilor dar nu încasează nimeni salarii după aceste munci prestate. Dacă instalarea roboţilor va continua, impactul prezenţei multinaţionalelor în România va scădea. Degeaba avem investiţii străine în România dacă tot ce fac ele este să planteze roboţi care nu cer de mâncare, nu beau apă şi nu protestează pentru salarii mai mari sau politici corecte din punct de vedere justiţiar.
Aproape jumătate din investiţia anunţată pentru lansarea producţiei modelului EcoSport este folosită in sectia „Caroserii”, una dintre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic al productie Ford pe plan global.
Alte schimbari relevante au fost aduse in sectia „Montaj General”, acolo unde acum se produce un B-MAX la fiecare 100 de secunde. De asemenea, transportorul cu lant de la nivelul median a fost extins cu 20-30 metri si a fost instalat un nou elevator modern, simplu si fiabil.
De la preluarea fabricii din Craiova, in 2008, Ford a investit aici pana acum peste un miliard euro in productia de vehicule si motoare. Există însă o solicitare formulată expres către autorităţi: realizarea unei şosele de viteză prin Valea oltului care să facă legătura între Craiova şi autostrada Sibiu-Munchen, de unde modelele Eco Sport pot ajunge oriund pe glob.
Un total de 2.630 angajati lucreaza in prezent pentru a sustine atat productia monovolumulului de clasa mica Ford B-MAX, cat cat si a motorului EcoBoost de 1 litru. Eco Sport va intra pe o piaţă modernă, a SUV-urilor de oraş, preferate cu precădere de doamne şi domnişoare cărora le oferă o poziţie sportivă de conducere fiind cumva protejate de un model robust şi totuşi atletic.
Mai multe abordări din lumea auto la sectorul dedicat: Click Aici