Geneva pe Turbo!
Articol de Radu Micu, 1 martie 2016, 21:11 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Articol de Radu Micu, 1 martie 2016, 21:11 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Ediţia 86 a Salonului Auto de la Geneva a debutat astăzi (marţi) cu prima zi rezervată presei, ocazie cu care au fost prezentate premierele mondiale şi europene. Şi ziua de miercuri este rezervată presei, ziariştii având ocazia să analizeze fiecare automobil expus fără să fie deranjaţi de publicul curios şi dornic să se apropie cât mai mult de luminile rampei. Ca de obicei, printre standuri, se află automobile exclusiviste, prototipuri care nu vor vedea niciodată producţia de serie, concepte care pot prefigura viitoare modele noi sau direcţia în care va evolua un brand sau altul şi, în fine noile modele aflate deja în showroom sau care vor intra acolo peste câteva luni.
Skoda prezintă primul SUV cu gândul de a stabili chiar un record în gamă: Vision S beneficiază de mai mult spaţiu decât oricare alt concurent doar că are o problemă: nu este sigur că se va produce în exact această formă. Grupul VW spune că da, însă nu ar fi prima dată când ar minţi. Şeful mărcii, Bernhard Maier spune că de obicei oferă „mai multă maşină pentru aceiaşi bani”, dar problemele lor nu se referă la spaţiul oferit pasagerilor ci la costul şi consecinţele funcţionării maşinii. Tot la categoria zvonistică se spune că versiunea de serie va fi expusă în toamnă la Paris, iar preţul de vânzare va porni de la 24.000 euro. Producţia revine uzinei Kvasinz din Cehia unde se asamblează şi SEAT Ateca, un alt SUV din grup. Analiştii de la JATO Dynamics sunt circumspecţi în legătură cu şansele de succes pentru Vision S, pe câtă vreme 70% dintre SUV-urile mari vândute în Europa aparţin mărcilor premium BMW şi Mercedes.
Cel de-al doilea model asupra căruia ne oprim astăzi este Honda Civic, cea mai sportivă generaţie de până acum. Nu este expusă deocamdată decât versiunea pre-producţie, iar asta înseamnă că până la toamnă la Paris vor mai fi operate câteva modificări de actualizare. Oricum, va fi un hatchback cu 5 uşi, cu design revoluţionar pentru cea de-a 10-a generaţie a modelului. Actualmente există pe piaţă versiunea Sedan (3 volume) şi un Coupe cu două uşi. Noile tuşe de design sunt preluate, în mare măsură, de pe piaţa americană. Startul vânzărilor este prevăzut pentru începutul anului 2017. Japonezii se bazează pe două motoare economice: 1 L în 3 cilindri şi 1,5 L în 4 cilindri, ambele cu turbo. Preţul urmează să fie anunţat mai târziu, iar principalii concurenţi sunt VW Golf şi Opel Astra. În legătură cu acest model, desemnat maşina anului în Europa, intenţionăm să realizăm miercuri un drive test complex. Vom reveni cu detalii.