Încă un secol de BMW la orizont!
Articol de Radu Micu, 11 martie 2016, 16:48 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Articol de Radu Micu, 11 martie 2016, 16:48 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
După ce s-a străduit, vreme de un secol, să realizeze cea mai bună mașină care să fie condusă de om, BMW anunță, la Salonul Auto de la Geneva, că pregătește o lume în care clienții mărcii vor fi simpli pasageri iar ”Plăcerea de a Conduce” (sloganul mărcii) va aparține mașinii. Sunt 100 de ani de la nașterea brandului alb-albastru și acum jumătate din compartimentul de cercetare-dezvoltare (cel mai important) este ocupat de roboți! Nici măcar mașinile nu mai sunt făcute de oameni, sau nu în totalitate de ei. Să ne mai mire atunci faptul că ele, mașinile, nu au suflet?
Dar ei nu le vor cu suflet. Klaus Froehlich le-a spus jurnaliștilor de la Geneva că ei le vor inteligente. Caz închis.
Inginerii germani se interesează acum de soluții autonome cum este UBER: deși în acest caz șoferii nu fac decât să eludeze legea, să facă TAXI fără ca măcar să aibă dreptul să facă TAXI. De ce pun ei, inginerii germani, miza pe asta e încă greu de înțeles. Dar oamenii nu se prind mereu din prima. Asta face diferența. De asta unii sunt primii!
Dar același Froehlich mai spune că universitățile din Germania nu oferă suficienți ingineri pentru această misiune iar acum soluțiile inteligente, programele devin (cel puțin) la fel de importante ca și aparatele însele. Practic degeaba ai un casetofon, sau mă rog, un car surround system by nu știu ce marcă dacă nu e cineva să programeze șcătula. Iar aici angajează germanii roboței. Aceștia nu cer pauze de masă, nu ies la o țigară și niciodată n-au să ceară să li se plătească ore suplimentare. Sau poate doar deocamdată… 😀 Mai mult chiar, compania germană se gândește ca, pe viitor, să vândă platforme de mașini electrice nepersonalizate unor companii mai mici, care să le preia, să le adapteze și să le vândă ca și cum ar fi produsul lor. Companiile mici vor ști să facă sisteme de navigație, sau piloți autonomi, mă rog, să dezvolte un soft care să facă mașina să o chiar ia la dreapta atunci când interesul ei de mașină e să facă la dreapta, dar e greu de crezut că aceeași companie va ști să construiască un agregat, o mașinărie în sine care să se miște pe piață și producătorul ei să nu se facă de rușine.
Producătorii de automobile premium din Germania consolidează buna reputație de meticulozitate (meticulozitatea e tipic germană!) iar cancelarul german Angela Merkel merge luni 14 martie la BMW Welt (sediul central) pentru aniversarea primului secol de existență BMW. Următorul va fi cu siguranță altfel. Nu se știe exact cum, dar totuși altfel!
Apare însă o mare problemă: odată ce mintea mașinii a devenit mai importantă decât caroseria, Germania trimite meritele în China sau în Silicon Valley! Acolo se face softul, mașina parcurge acolo primii pași în viață și toate investițiile de R&D (cercetare-dezvoltare) se impozitează în altă parte decât în Germania. Și asta nu are cum să-i placă Angelei!
Mai multe informații din lumea auto la SECTORUL dedicat pe site! Click aici!