Noul Renault Megane se apropie de noi!
Articol de Radu Micu, 15 martie 2016, 11:00 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Articol de Radu Micu, 15 martie 2016, 11:00 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Ne mai despart câteva zile de lansarea națională a noii generații (a IV-a) a compactei franceze Renault Megane, apărută în urmă cu peste 20 de ani să lupte de la egal la egal cu Opel Astra, VW Golf, Fors Focus și Peugeot 306 (ajuns între timp la 308). Atunci când a apărut, Megane a scos de pe piață clasicul Renault 19, unul dintre cele mai de succes modele ale mărcii.
Am trecut în revistă toate generațiile de până acum ale modulului francez cu capital majoritar controlat de stat (concurentul Peugeot fiind o afacere privată).
Vedeți (în fotografiile de presă ale vremii) evoluțiile de design, iar cele de motorizare, dinamică și comportament rutier țin de categoria din care face parte modelul. Clasa compactelor se caracterizează prin definiția urbană și care să permită și ieșiri cu familia mică la iarbă verde sau în concediu, pentru categoriile care nu-și permit un VAN pentru asta sau măcar un break (SW) ori SUV.
Megane a fost de la început un model universal, fabricat la Bursa în Turcia, Palencia (Spania), Haren (Belgia) și Douai (Franța) pentru Europa, dar existau fabrici în Columbia, Argentina, Moscova, Mexic, Indonesia.
Prima generație (1995-2002 și chiar 2009 în America de Sud) oferea puteri între 70 și 150 CP și accelera la 100 de km/h cu start de pe loc în 9,5-14,5 secunde.
Cea de-a doua generație (2002-2009 în Europa, a rămas în fabricație până în 2013 în Brazilia și Iran) oferea puteri cuprinse între 80 și 175 CP (225 CP în cazul modelului Turbo Sport de competiții) și accelera de la 0 la 100 km/h în 8,3-13,5 secunde (6,5 sec pentru sportivul invovcat).
A urmat generația a 3-a, care se mai fabrică și acum până va fi înlocuită complet de noua generație (la Bursa, Douai, Palencia și Moscova) și oferă clienților posibilitatea de a alege dintr-o gamă foarte variată de motoare, care au puteri cuprinse între 85 și 160 CP în gama Diesel respectiv 115 la 275 CP în gama benzinarelor. Plaja de putere maximă nu mai este acum foarte îndepărtată de celelalte, existând etaje intermediare de putere la 265, 250, 220 și 180 de Cai Putere.
Generația a 4-a a fost lansată în toamna anului 2015 la Salonul Auto de la Frankfurt și vânzările debutează încet-încet în țările europene. Platforma CMF-CD a fost dezvoltată în cadrul Alienței Renaul-Nissan. Megane IV continuă noua linie de design a mărcii franceze, introdusă de Clio IV și Espace V, ceea ce înseamnă că, în pofida asemănărilor optice, mai păstrează puține legături cu generația anterioară.
În final, să notăm că toate speranțele în segmentul sportiv se pun în noul Renault Megane RS: port-drapelul luptei francezilor cu secundele. Lansarea națională ne va permite și nouă testarea acestui bolid în premieră națională! Nebunia începe joi la București cu un drum virajat prin munți spre Covasna. Vă ținem la curent și mulțumim Renault România pentru invitația care include Radio Timișoara printre cele mai însemnate canale media din România.
Găsiți mai multe abordări specifice lumii auto pe site-ul nostru oficial, la meniul AUTO dedicat. Click!