Piaţa auto europeană creşte încet
Jaguar, Honda şi Jeep sunt marii câştigători ai revigorării de anul trecut a pieţei auto pe plan european, unde creşterea de 6,5% a dus la depăşirea numărului de 15 milioane de unităţi vândute în cele 12 luni. Estimarea iniţială viza o creştere mai mică, de numai 4%.
Explicaţiile stau în climatul economic de pe continent, mai bun decât se credea, spun specialiştii consultaţi de AutoMotiveNewsEurope. Italia şi Spania au recuperat mai bine, iar Franţa şi Germania au crescut de asemenea peste aşteptări. Nu cu mult, dar diferenţele, la acest nivel, se simt.
Marea Britanie a scăzut cu 1,1% ceea ce… ridică şi mai multe semne de întrebare despre BRExit. Oare asta le lipseşte? Se pare că nu, pe câtă vreme frâna bruscă a venit după votul popular de părăsire a spaţiului comunitar. Estimările europene mizează acum pe o creştere de numai 0,5% în 2017, datorită unei scăderi de 8% în Regat şi a unei pieţe stabilizate în Germania.
Articol de Radu Micu, 22 februarie 2017, 11:28 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:16
Cea mai mare creştere europeană a înregistrat-o… Jaguar, un brand britanic la origine până a fost achiziţionat de indinenii de la Tata Motors. Vorbim însă aici de o revenire pe piaţă atâta vreme cât creşterea este de 71%. Dacă n-ar fi vorba de un come-back, iar face pe toţi ceilalţi ridicoli. Locomotiva brandului este SUV-ul F-Pace. Vorbim totuşi de un volum derizoriu, nsub 70,000 de unităţi din totalul de 15 milioane.
Honda este altfel luată în calcul chiar dacă nici japonezii nu fac volume. Nu că n-are vrea, nu pot. Ţin la preţ şi oferă calitate, ceea ce, o ştim prea bine, este soluţia de plan B. Şi în acest caz avem o locomotivă SUV, chiar dacă una mai mică, din categoria crossover (e chiar trecerea de la turism la tot-teren). HR-V (apărut în 1998 şi retras în 2006) vine restilizat şi reactualizat pentru generaţia a 2-a. 160.000 unităţi vândute, ceea ce nu e rău dar, cum spuneam, nici în acest caz nu face nimeni Jos-Pălăria. E loc de mult mai bine.
Jeep încheie podiumul creşterilor, cu 19% dar aici chiar vorbim de cifre derizorii. Însă au şi ei un teuton care atrage atenţia, numit Renegade, cu ajutrul căruia avem creştere la 20,000 unităţi vândute. Ridicol. Ar trebui luaţi în seamă numai profesioniştii… Dar avem creşteri la 27 dintre cele 33 de branduri vândute în Europa şi vor să fie toate luate în seamă. Dacă vor…
Analiza noastră va continua cu întregul clasament, din care nu lipsesc Dacia, Renault şi Ford (mărci fabricate în România) şi nici clasicele Peugeot, Skoda, Alfa Romeo sau BMW. Supriza mare vine la urmă: ce gigant auto se află printre perdanţi? Ia să vedem, ghiciţi?
Mai multe informaţii specifice pieţei auto găsiţi la sectorul dedicat de pe site-ul nostru: