Podul străzii Jiul: între inutil și imposibil. Dovada văzută din aer.
Faptul că Timișoara cere șosele care să ajute traversarea ei este știut și de cei mici: tata spune mereu că întârzie din cauza blocajelor de trafic. Neplăcerile mai mari nu trebuie ilustrate consensual. Google Earth ne permite să măsurăm zona și edificiile asemănătoare pentru a ne da seama de oportunitatea demersului. Vedem în print screen-uri dacă merită sau nu. De aceasta dată comentariile noastre vor lipsi. Ne vom limita doar la amănunte călăuzitoare, pentru a vă da seama unde e obiectivul. Nu toți avem un simț de orientare dezvoltat (asta e destul de clar…) Incepem, desigur, cu imaginea de ansamblu. Timișoara, azi!
Articol de Radu Micu, 25 aprilie 2017, 10:46 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:16
Aceasta este strada Jiul, cu acesști copaci pe care acum îi doare capul. Se vor da oare PALTIM și PASMATEX în lături?
Măsurătorile spun că locul e strâmt rău.
Să vedem comparația cu alte posuri similare din zonă. De exemplu podul de la gară.
Sau podul de la Elba, înțelegem foarte asemănător cu ceea ce vrea să fie la strada Jiul.
Chiar podul de la Autogară/Fabrica de Țigări
Acum haideți să vedem zona care urmează să fie deservită de podul teoretic. E destul de clar că mașinile care merg dinspe Șagului spre Aradului vor face sensul giratoriu și vor merge spre canalul Bega, în față fiind pasarela pietonală Eifel. Imposibil de traversat rutier. Deci la canal se va face dreapta. Mașinile care vin dinspre podul Jiul nu pot merge pe splai mai departe de clădirea restaurant, proprietate privată și de nedărâmat. Și atunci?
Și atunci probabil vor merge înainte pe strada Miron Costin. Ieșirea în Blv. 16 Decembrie 1989 e foarte strâmptă dar… alta nu e!
Pare mult mai plauzibil un pod peste Bega pe strada unde e Ambasada, Anton Seiller, care să facă legătura cu Zugrav Nedelcu. Strada Jiul e mai în dreapta, acolo unde pare că nu se poate vorbi despre un pod. Vedeți?
Serios, mașinile astea vor urca pe pod sau or face la dreapta pe splai? Cu sau fără semafor? Și dacă pe pod vor fi blocaje? Oricum 2 benzi pe sens e… dar am spsu că nu intrăm în comentarii.
Aceasta imagine e pentru cei care iubesc măsurătorile exacte.
Sau așa. Tot exacte…
Imaginea de ansamblu sugerează clar nevoia prelungirii traficului de pe strada Bogdăneștilor pe Blv. Dâmbovița. Până și un copil de clasa a 7-a înțelege asta… Oricum până se va face lucrarea copilul din deschidere, ăla care plângea după tata blocat în trafic va avea, la rândul lui, copiii absolvenți de studii universitare și poate atunci Timișoara va arăta altfel. Nu șim cum și totruși altfel.
O idee dezvoltată și pusă în practică de Radu Micu, redactor la Radio Timișoara. Născut în Timișoara anului 1971. Îndrăgostit de ea!