Reverențe britanice la Paris. Perspective sumbre post BRExit!
Transcript videoreportaj
Articol de Radu Micu, 29 septembrie 2016, 15:00 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Brandurile britanice (mărcile asamblate în regat ar fi expresia potrivită dar comunicatul de presă asta afirmă) au câștigat felii considerabile de popularitate după ce au realiyat un eveniment special la baza Turnului Eiffel înaintea deschiderii Salonului Auto de la Paris. În ce măsură sunt Honda și Nissan mărci britanice rămâne un subiect deschis. Ideea e că, după BRExit, Regatul Unit face orice (aproape orice…) pentru a câștiga simpatia Europei. E ca la un divorț… dar de acum, dragă, rămânem prietenin și mai ne vedem din când în când pe seară da?
Recordul atins în 2015, cu aproape 1 milion de modele asamblate în Regat și exportate în Europa trebuie depășit anul acesta. După 8 luni de schimburi, cifra de export este de 900,000. Piece of cake, spune lumea.
10 miliarde de Lire Sterline este nivelul investițiilor făcute de Marea Britanie pentru consolidarea liniilor de asamblare și producție auto. Așa, și?
Executivii Aston Martin, Mini, Honda, Jaguar, McLaren, Nissan, Toyota, Opel-Vauxhall au participat la eveniment alături de câțiva oficiali britanici veniți să vadă Europa înșelată recent.
Numai că Europa este cel mai important partener comercial al Regatului Unit, 57,3% din totalul mașinilor fabricate acolo fiind exportate peste Canalul Mânecii și, de acolo, în țările Uniunii Europene. Restul clasamentului este sugestiv: 12,1% se exportă în Statele Unite și 7,1% în China. Ai-ai-ai! Statele Unite este prima în clasamentul țărilor către care pleacă modelele fabricate în Marea Britanie, dar pe următoarele 9 locuri găsim alte 6 țări europene: Germania, Belgia, Italia, Franța, Portuigalia și Spania!
Reputația Marii Britanii este apreciabilă în domeniul schimbului de informații între mașini (connected vehicles) dar și în planul automobilelor autonome, capabile să parcurgă porțiuni considerabile de drum fără intervenția celui aflat „la volan”.
Iată cu ce performanțe se laudă supuții Majestății Sale, Regina:
În Marea Britanie:
– ritmul de fabricație este de 1 mașină la 16 secunde
– se exportă 80% din totalul mașinilor fabricate (ai-ai-ai 2)
– se produc 2,5 milioane de motoare anual, peste jumătate dintre ele fiind destinate altor piețe
– există 13 centre de cercetare și dezvoltare și 6 centre de design (acestea fac mare parte din prețul mașinilor noi, aceste costuri sunt foarte mari nu producția în sine; de aici rezultă și prețul mic al mașinilor chinezești, care copiază fără scrupule, deci nu au costuri de cercetare, dezvoltare și design). Se spune că 2,5 miliarde este investiția anuală în R&D.
– Marea Britanie ocupă locul 3 în Europa ca randament al producției, după Germania și Spania și locul 10 în lume! Comparativ cu alte țări, forța de muncă este cel mai bine plătită în Regatul Unit!
– este una dintre cele mai dinamice piețe pentru automobilul electric, cererea crescând cu 50% anul trecut
– importă 86,5% din totalul mașinilor cumpărate de britanici (2,63 milioane anual)! 81,5% sunt importate din Uniunea Europeană…
– 90% dintre funizorii de soluții și componente pentru industria auto au deschise unități de producție sau inteligence în Marea Britanie
– este una dintre cele mai prolifice piețe din lume, cu 2,63 de milioane de unități auto absorbite anual (acesta este numărul oficial de automobile noi înmatriculate anul trecut în regat!) Numai Germania absoarbe mai mult!
Doamne Ajută!