Bordurile „insulelor” rutiere din Bihor dispar. SONDAJ: sunt utile aceste alveole?
După numeroase accidente datorate lovirii bordurilor alveolelor de „calmare” a vitezei de la marginea localităţilor din Bihor de pe drumul DN79 Oradea-Arad, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România -CNADNR a trecut la scoaterea acestor bordurilor şi execuţia unor margini teşite din pavele.
Vom întâlni în continuare borduri la „insulele” din judeţul Arad, aşa cum se observă în galeria foto de mai jos.
Articol de Radio Timisoara, 24 iulie 2014, 16:00 / actualizat: 24 iulie 2014, 17:43
În trei ani s-au înregistrat în zona alveolelor din Bihor zece accidente soldate cu cinci morţi. Poliţiştii bihoreni de la Circulaţie au acuzat CNADNR că „insulele” destinate să reducă viteza autoturismelor nu au fost realizate la standardele europene şi chiar au aplicat amenzi administratorului de drum. Problema a fost semnalată şi de către Prefectul judeţului Bihor, atât CNADNR, cât şi Ministerului Transporturilor, care au promis că „insulele” vor fi refăcute.
Mulţi dintre şoferi sunt indignaţi de prezenţa alveolelor şi pe sensul de ieşire din localităţi, unde nu fac decât să gâtuie traficul, impunând uneori absurd chiar reducerea vitezei de 50 km/h din localitate la 30 de km/h, pentru ca după câţiva zeci de metri să dispară orice restricţie de viteză.
Sunt zone, cum este cea din preajma podului de la intrarea în Chişineu-Criş, unde parapetul distrus de pe marginea drumului, în vecinătatea alveolelor, e un martor al ieşirilor de pe carosabil, în încercarea ocolirii „insulelor”.
Este firească întrebarea privitoare la utilitatea acestor insule în prevenirea accidentelor din localităţi. Sunt aceste alveole o soluţie bună sau ar fi fost suficiente dungi rezonatoare, combinate cu camere video şi detectoare de viteză? [Sunt localităţi care au insule numai la un capăt, la celălalt au dungi rezonatoare de calmare a traficului, dar pe …ambele sensuri de mers, probabil în ideea de a nu-i provoca pe unii şoferi la o ocolire pe contrasens).
Chiar şi în privinţa restricţiilor de viteză ar fi multe de comentat, după ieşirea din Salonta spre Oradea viteza e limitată la … 50 km/h pe porţiuni pe care nu există case sau firme!
Aveţi alăturat, pe coloana din dreapta, un SONDAJ în privinţa utilităţii acestor „insule”, aşteptăm cu interes răspunsurile dumneavoastră.
Mai jos, imagini cu insule deja „renovate” sau gata de schimbare în Bihor , dar şi cu cele vechi, cu borduri, în judeţul Arad.