La finele lunii, se reia circulația tramvaielor și mașinilor pe strada Ștefan cel Mare
Prima parte a lucrărilor de pe strada Ștefan cel Mare din Timișoara este aproape de finalizare, urmând ca până la sfârșitul acestei luni, circulația tramvaielor și a mașinilor să fie reluată.
Articol de Radio Timișoara, 2 septembrie 2014, 15:03
Potrivit primarului Nicolae Robu investiția de la Ștefan cel Mare aduce și o noutate: gurile de canal care le dau bătăi de cap șoferilor nu vor mai fi pe mijlocul șoselei, ci pe trotuar. Pentru prima dată rețelele de utilități se află sub trotuar și nu sub carosabil, mai precizează edilul șef.
Odată cu finalizarea lucrărilor pe sensul aflat acum în lucru, șantierul se va muta pe tronsonul deschis în prezent circulației. Primarul a mai anunțat că traficul rutier prin Piața Traian, deschis provizoriu, va fi menținut în permanență.
Lucrările de pe strada Ștefan cel Mare din Timișoara costă 25 de milioane de lei din care 20 de milioane sunt bani europeni nerambursabili.
Strada Ștefan cel Mare este una dintre cele mai vechi artere ale Timișoarei. ‘Fosta stradă a ‘Domnilor’ a primit numele domnitorului Moldovei, Ştefan cel Mare, în anul 1922, după ce s-a trecut la administraţia în limba română. În zonă se găseau mai multe obiective, cele mai reprezentative fiind ‘Insula popii’, cu mori de apă ridicate pe canalele Begheiului, biserica romano-catolică din cartierul Fabric, Fabrica de Bere, Fabrica Anheuer, berăria ‘La Ursul negru’ (Schwarzer Bar)’, a relatat pentru Agerpres istoricul Ioan Haţegan.
Tot aici se află Palatul ‘Ştefania’, construit între 1909 şi 1910 de Laszlo Szekely, arhitectul Timişoarei moderne. Clădirea există şi astăzi şi aparţine ‘Electrica’ Banat.